Arles-Carcasonne-Lourdes-st Jean-Pamplona-Burgos-L - Reisverslag uit León, Spanje van Niek Linden - WaarBenJij.nu Arles-Carcasonne-Lourdes-st Jean-Pamplona-Burgos-L - Reisverslag uit León, Spanje van Niek Linden - WaarBenJij.nu

Arles-Carcasonne-Lourdes-st Jean-Pamplona-Burgos-L

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

28 Juli 2015 | Spanje, León

Vanaf Arles de pelgrimsweg aan de voet van de Pyreneeën gevolgd. De GR78 is mijn ding. Vanaf 100km na Carcasonne begint t landschap de mijne te worden. Groen, heuvels en lage bergen. Richting Lourdes nog een etappe van de Tour meegenomen en zelf delen van de etappes in de Pyreneeën gefietst. 17% er tussen op de col de portet de aspet met het gedenkteken aan fabio casartelli op de afdaling. In Aspet naast de camping een groot petanque-toernooi. Het is zoeken in Italië en Frankrijk naar de oude tradities. Lourdes in 3 uur.Blijft indrukwekkend maar als ik niet met de fiets het terrein op mag heb ik t snel gezien. Regels hahaha. De weg vanaf Lourdes werd n feest van herkenning omdat ik deze route gewandeld heb vorig jaar. In arudy nog even de presbytere gezocht vd priester met zijn kat (tiago). Niet gevonden en t regende. Naar st Oloron werd ik de Pyreneeën uitgeblazen met snelheden van 45 en meer. In St Jean pied de Port weer in dezelfde herberg ingecheckt evenals in Maureon waar ik vorig jaar Annelyse ontmoette. St Jean blijft spannend vanwege het begin van vele pelgrims aan hun way to santiago. De Pyreneeën over naar Roncevalles duurt lang maar is goed te doen. Met Theo uit Deurne daarna doorgegaan naar Pamplona. Ook hier veel bekends met cafe Iruna en plaza Mayor waar Hemingway tot 56 jaar geleden veel kwam en enkele locaties in zijn romans verwerkte. Burgos volgde
met het standbeeld van el cid en de imposante kathedraal. Ondertussen spaken laten vervangen en de achterband, totaal versleten. Nu in Leon, na een dag fietsen met 3 vrouwen uit Malaga op de Mountainbike 110km over het eind van de meseta. Uitgerust lig ik nu in een studentenhuis voor het eerst weer op n privekamer voor weinig met wat privacy. Morgen de laatste 300km naar Santiago en nog 125 naar fisterre en muxia. Van de middellandse zee naar de grote oceaan.

  • 28 Juli 2015 - 21:45

    Gert :

    Mooi verhalen Niek, mijn petje af hoe jij het doet. Heel wat anders dan beginnend ambtenaartje spelen ergens in de jaren '80.

  • 03 Augustus 2015 - 00:31

    Rob Groot:

    Mooie dingen die een mens kan meemaken Niek. En jij maakt ze mee!

  • 10 Augustus 2015 - 14:33

    Caminofrans:

    Ik heb genoten van je prachtige verhalen ook vorig jaar! Ik hoop dat jij ook genoten hebt! Je zal inmiddels al bij je eindpunt zijn en geen berigt is goe berigt! Ik wens u nog een behouden thuiskomst!
    Gegroet van een ervaren pelgrim
    Caminofrans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Nieuwsgierige man op weg naar het zuiden :-)

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 783
Totaal aantal bezoekers 61074

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 01 Juli 2018

Als je de weg kwijt bent, kom je nog eens ergens

21 Oktober 2015 - 16 December 2015

Verder zuidwaarts

03 Mei 2015 - 31 Augustus 2015

Weer zuidwaarts

16 September 2014 - 31 December 2014

Oostwaarts

01 April 2014 - 19 Augustus 2014

Het is iets verder dan een wandeling

Landen bezocht: