Rome Assisi Florence Genua Cote d'Azur Arles - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Niek Linden - WaarBenJij.nu Rome Assisi Florence Genua Cote d'Azur Arles - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Niek Linden - WaarBenJij.nu

Rome Assisi Florence Genua Cote d'Azur Arles

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

11 Juli 2015 | Frankrijk, Carcassonne

Na Rome op mijn nieuwe fiets van de decathlon op weg naar Assisi. Mijn allereerste richting. Mijn Jan Janssen gestolen 'veni, vidi, fietsie, foetsie'. Een Romein mag er blij mee zijn. De eerste overnachting was in Narni. Ik reed op de reitsma-route omdat ik het boek van n nederlands echtpaar gekregen heb. En ontmoette daar n nederlandse vrouw die van roermond naar rome fietste. Bijzonder. De volgende ochtend brak mijn ketting op n stijle helling. Het was te verwachten er zit n te lichte set op de fiets van n paar honderd euries. Gemaakt maar niet lekker soepel fietsend. Op zoek op zaterdag naar de fietsenmaker. Uiteindelijk in Terni gevonden maar dicht. Dus door naar Spoleto. Op de camping stond ik met alleen nog 2 mensen boven de san pietro-kerk. Mooi stadje met romeinse en middeleeuwse invloeden en op zondag n zeepkisten-wedstrijd. Heel populair hier. De helling af in n soort van gesponsorde bobslee met mannetjes in strakke pakken en veel bescherming. Maandagochtend naar de fietsenmaker en gelukkig open. Een half uur later reed ik weg op zoek naar t begin vt fietspad van 50km spoleto-assisi. Heerlijk over n oude spoorlijn. Assisi kwam dichterbij na enkele mooie dorpen boven op de heuvels van Umbrie zoals Trevi. In het santuario di rivotorto stond de kerk die over de 2 kleine huisjes gebouwd is waar franciscus eind 11e eeuw met zijn eerste volgelingen verbleef en de melaatsen verzorgden. In Santa Maria della Angeli is een grote kathedraal over zijn gebouwde kerkje heen gebouwd, heel bijzonder. 2 hele dagen heb ik er verbleven, in zijn kathedraal een hele speciale ervaring en op de heuvel hoog boven assisi in zijn meditatie-verblijf in de bossen. In Eremo delle Carceri proefde ik meer de sfeer van vroeger.
Voor de kathedraal van Rufini was de laatste avond een optreden van een jongeren orkest uit philidelphia, klassiek en heel goed ondanks de harde wind. Leuk om een donkere jongen van bijna 2 meter viool te zien spelen. De volgende ochtend richting Florence via het meer van Trasimeno. Mooie camping aan de oever van het meer. Vanaf Florence met de trein terug naar Genua. Langs Pisa en weer door cinque terre. Vanaf Genua verder fietsen langs de kust richting Santiago de Compostella. In mijn credencial was de laatste stempel van vezelay en de eerstvolgende is van Assisi. Nu 12km voor Carcasonne. Gisteren de middellandse zee verlaten. De bloemenriviera, monte carlo, cote d'azur, de camargue met Arles. Arles speciaal omdat ik ooit een van gogh-fietstocht wil gaan doen. Het was daar erg druk vanwege een internationaal foto-festival. Ik heb de brug gezien, cafe le nuit en nog enkele plekken. Ook weer een bijzondere ervaring. Met mijn slakkegangetje fiets ik nog even door en ga nog meer leuke ontmoetingen krijgen. Die ik hier niet allemaal beschrijf maar ze zijn er wel :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Nieuwsgierige man op weg naar het zuiden :-)

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 61073

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 01 Juli 2018

Als je de weg kwijt bent, kom je nog eens ergens

21 Oktober 2015 - 16 December 2015

Verder zuidwaarts

03 Mei 2015 - 31 Augustus 2015

Weer zuidwaarts

16 September 2014 - 31 December 2014

Oostwaarts

01 April 2014 - 19 Augustus 2014

Het is iets verder dan een wandeling

Landen bezocht: