Houten-Vezelay-Turijn-Genua-Florence-Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Niek Linden - WaarBenJij.nu Houten-Vezelay-Turijn-Genua-Florence-Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Niek Linden - WaarBenJij.nu

Houten-Vezelay-Turijn-Genua-Florence-Rome

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

14 Juni 2015 | Italië, Rome

Op zondag 3 mei vertrok ik samen met Ingrid richting Vezelay. Het weer was niet best. De voorspellingen reden om niet te gaan met een weersvoorspelling "binnenblijfweer". Ach, de "rokjesdagen" zouden vanzelf wel komen hoe zuidelijker we zouden komen. Via Monasteria met een eerste overnachting in het pelgrimshuis in Vessem. Ontvangen door een leuk echtpaar uit Zaanstad die veel over zichzelf te vertellen hadden. Via nog 2 kloosters, een vriend vd fiets-huis, goedkoop hotelletje kwamen we vrijdag aan in Reims. Ingrid vond dit een mooi eindpunt van haar reis. En ik heb veel respect voor haar om met deze weersomstandigheden en mijn onvoorspelbare routes bvb letterlijk langs de Maas en door het weiland het vol te houden. Zeker voor de eerste keer. In Reims rust gehouden met een geanimeerd gesprek met 2 achterhoekers voor de kathedraal en Henri kwam Ingrid op zondag ophalen. Ik zat ondertussen al op de fiets richting Troyes en Vezelay, Bekend gebied vanwege mijn wandeling van vorig jaar.
Weer ouderwets in mijn kleine tentje kamperen en soms bij een refugio. In Vezelay 1 dag rust gehouden om de weg naar Assisi te vinden en een credential. Er is een wandelpad beschreven met de route waar ik om heen zou slingeren op mijn 2e hands Jan Janssen met weer veel te zware belading.
Veel leuke ontmoetingen onderweg op mijn weg naar Assisi wat nu eerst Rome is geworden. Hierna na Assisi. Aansprekende plaatsen bezocht zoals Cluny, Taize, Chambery, Modane, Turijn, Genua, Levanto, Cinque Terre (Monterosso), Carrara, Pisa, Florence, Siena, Castel del Piano, Bracciano en Rome.
Nu op 14 juni midden in Rome na 2400km. Easy going. eerst van Rome genieten op mijn fiets met Birgit.

  • 21 Juni 2015 - 19:58

    Gert:

    Hoi Niek, leuk verhaal. Het is toch niet die Jan Janssen fiets die ik in de jaren '80 tweedehands aan je broer Frans heb verkocht voor 100 gld

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Nieuwsgierige man op weg naar het zuiden :-)

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 61050

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 01 Juli 2018

Als je de weg kwijt bent, kom je nog eens ergens

21 Oktober 2015 - 16 December 2015

Verder zuidwaarts

03 Mei 2015 - 31 Augustus 2015

Weer zuidwaarts

16 September 2014 - 31 December 2014

Oostwaarts

01 April 2014 - 19 Augustus 2014

Het is iets verder dan een wandeling

Landen bezocht: