Beijing - Chengdu - Vietnam - Marrakech - Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Niek Linden - WaarBenJij.nu Beijing - Chengdu - Vietnam - Marrakech - Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Niek Linden - WaarBenJij.nu

Beijing - Chengdu - Vietnam - Marrakech - Madrid

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

01 Januari 2015 | Spanje, Madrid

Vanuit Beijing naar Chengdu waar ik de panda's en verschillende tempels en parken met de typische verschillende uitingen van de oudere chinese mensen bewonderd heb. Een dag n excursie naar Leshan om in de motregen het grootste boedha-beeld ter wereld te zien in het park met de duizend boedha's. Iets langer moeten wachten om met het vliegtuig Vietnam in te kunnen vanwege mijn visum on arrival. Ik had liever over land afgezakt maar dat was iets moeilijker ivm het visum. Hanoi was een verademing. Het weer, de mensen en het straatleven brachten wat ik van een aziatisch land verwachtte. In Hanoi heb ik veel in de kleine restaurants op de straat gegeten met heerlijke noodlesoep soms als ontbijt. Pas na mijn excursie naar Ha Long - bay ontdekte ik de backpackersbuurt met de vele kroegen. Ha Long - bay is niet voor niets een unesco world-heritage evenals de grotten van Phong Nha. 2 dagen door deze baai waren te kort. Een totaal andere wereld met de karst-rotsen en de groen makende begroeing. Tijdens de zonsondergang veranderde het uitzicht van minuut tot minuut. Prachtig. Vanuit Hanoi had
ik de open bus geboekt. Voor weinig geld in n sleepersbus van hanoi naar saigon. Onderweg ben ik in phong nha (paradise cave en dark cave), Hue (verboden stad), Da Nang (dragon-bridge), Nha Trang (strand) en Mui Ne uitgestapt en een of meerdere dagen verbleven. Onderweg in de hostels weer leuke en bijzondere mensen ontmoet met hun altijd mooie verhalen.
Na een week in mui ne een echte strandvakantie te hebben gehouden, inclusief het huren van een scooter om de red-dunes te bezichtigen, reisde ik door naar saigon (ho chi minh-stad). In Mui Ne een gezellige tijd gehad met gillian-joy waarmee ik veel optrok. In saigon verbleef ik 1 dag om de volgende dag door te vliegen naar madrid en marrakech. Een totaal andere wereld en ik moest wennen aan de arabische opdringerige manier om de handel te verkopen. Vietnamezen zijn hierin zo anders en rustiger. Een dagje excursie naar ait ben haddou om het drukke marrakech te verlaten om over de hoge atlas daar naar toe te reizen. 1 week met mint thee en tanjines was voldoende en ik besloot door te reizen richting holland. En dat was Madrid. Een kort dagje want ik had even genoeg van de steden en ik kom hier zeker als toerist terug.

  • 01 Januari 2015 - 14:38

    Gert:

    Mooi verhaal Niek. Ben je ook nog van plan Ijsland Groenlan en het oude Oostblok te bezoeken? Auschwitz bijvoorbeeld?

  • 04 Januari 2015 - 15:29

    Niek:

    Ha Gert, In 1981 was ik al in Oswiecim op mijn reis met 3 studievrienden via de noordkaap en Finland, Rusland naar Polen. Tja, geen werk en inkomen dus IJsland en Groenland een andere keer. Nu steeds op een voordelige manier op reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Nieuwsgierige man op weg naar het zuiden :-)

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 61046

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 01 Juli 2018

Als je de weg kwijt bent, kom je nog eens ergens

21 Oktober 2015 - 16 December 2015

Verder zuidwaarts

03 Mei 2015 - 31 Augustus 2015

Weer zuidwaarts

16 September 2014 - 31 December 2014

Oostwaarts

01 April 2014 - 19 Augustus 2014

Het is iets verder dan een wandeling

Landen bezocht: