Lukla - KTM - Lhasa - Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Niek Linden - WaarBenJij.nu Lukla - KTM - Lhasa - Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Niek Linden - WaarBenJij.nu

Lukla - KTM - Lhasa - Beijing

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

10 November 2014 | China, Peking

De vlucht naar een vd gevaarlijkste vliegvelden vd wereld en de trekking naar de mount everest basecamp en de khala pattar waren n succes en onvergetelijk. Samen met mijn porter Rambir snelden we in 10 dagen up and down. Het weer bleef fantastisch en de grootsheid van de himalaya-reuzen ongeevenaard. Haar witte toppen maakt je klein.
Ik was op tijd weer terug in Kathmandu om alles voor de trip naar Tibet en Lhasa over het land te reizen. Nog enkele verassende ontmoetingen voor ik op zaterdag 1 nov om 6 uur vertrok. Koen uit Antwerpen ophalen en de reis kon beginnen. Samen met n andere groep trokken wd op. Continue op hoogten tussen 3500 en 5300m. De tibetaanse mensen zijn erg fotogeniek. Een week later arriveerden we in Lhasa waar het potala paleis n hoogtepunt blijft. De tibetanen lopen ook hier hun processie evenals in het oude centrum rond de oudste tempel. Ongenoemd blijft de triestheid dat de huidige dalai lama, niet naar zijn huis kan.
Na n heel gezellige afscheidsavond met n paar potjes pool in n local poolbiljart. Vertrok iedereen naar hun nieuwe bestemming. Ik treinde in 2 dagen 4000km dwars door het chinese land naar beijing. Hier verblijf ik_ dagen en dan weer zuidwaarts.

  • 10 November 2014 - 23:45

    Lidy:

    Ik heb het gezien op de app hoe fotogeniek de mensen zijn. Mooi verhaal weer. Weer een mooie story voor jouw boek ;-). Kus van ons.

  • 11 November 2014 - 16:39

    Gert:

    Hoi Niek, mooi verhaal weer. Hoop dat je nog lang wegblijft uit dit landje met alle regeltjes. Goet uit Brooklyn.

  • 13 November 2014 - 09:59

    Adri:

    Sinds lang weer op je blog gekeken. Fijn dat je zo geniet en ik hoop dat je ervaringen je basis voor het leven verstevigen. Kus van je broer.

  • 06 December 2014 - 13:02

    Rob Jansen:

    Hi Niek,

    verrassende wending, voor mij zo plots in het verre oosten!
    prachtig en inderdaad heel triest dat de Dalai Lama niet naar huis kan.
    het ga je goed Niek, ik spiek nog wel es
    hartelijke groet en hug
    Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Nieuwsgierige man op weg naar het zuiden :-)

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 926
Totaal aantal bezoekers 61042

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 01 Juli 2018

Als je de weg kwijt bent, kom je nog eens ergens

21 Oktober 2015 - 16 December 2015

Verder zuidwaarts

03 Mei 2015 - 31 Augustus 2015

Weer zuidwaarts

16 September 2014 - 31 December 2014

Oostwaarts

01 April 2014 - 19 Augustus 2014

Het is iets verder dan een wandeling

Landen bezocht: