Witte rook - Reisverslag uit Houten, Nederland van Niek Linden - WaarBenJij.nu Witte rook - Reisverslag uit Houten, Nederland van Niek Linden - WaarBenJij.nu

Witte rook

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

26 Maart 2014 | Nederland, Houten

Woensdag 26 maart heb ik te horen gekregen dat de regeling akkoord is. Ik kan op 1 april vertrekken met mijn rugzak. Dat is nog steeds mijn streven maar dan moet de auto wel verkocht zijn.

De voorbereidingen gaan nog steeds door.
Mijn casa (tentje) is een Robens dreamer (2.4 kg) geworden met meer ruimte dan de Gosammer van Jack Wolfskin (1.7 kg). Dit extra gewicht neem ik voor lief en bespaar ik ergens anders wel.

Mijn streven is max 15kg met water en eten. De rugzak met tent, matje, slaapzak, kussen, regenkleding, kookmateriaal en slippers is al 9,5 kg. Nog 4 kg aan kleding, toilet- en verzorgartikelen, fotocamera etc. Moet lukken!!

Ik heb besloten om toch de pelgrimroute te nemen vanaf Maastricht. Een alternatief zou de GR5 kunnen zijn tot onder Lyon en dan de oversteek maken. Ik ben vorig jaar geëindigd op de Sint Pietersberg met Monique als eindpunt van het Pieterpad en mijn wandeltocht Houten - st Pietersberg (www.niekvanderlinden.nl). Dit zal nu het startpunt zijn voor mijn avontuur.

  • 26 Maart 2014 - 21:43

    Willem Addink:

    He Niek,

    Ik ga je missen als collega, in ieder geval bedankt voor de altijd prettige maar vooral open samenwerking, dat heb ik altijd in je gewaardeerd. Jij was altijd bereid de zaken ook van een andere kant te bekijken waardoor het bijzonder prettig was samen te werken. Inderdaad wie weet tot ziens.

    Ben wel benieuwd naar je plannen, ga je op sabattical of trek je voor de rest van je leven de wijde wereld in?

    Ik ga je in ieder geval volgen, heel veel succes en plezier toegewenst en ik hoop dat je mooie ontmoetingen krijgt.

    hartelijke groet,
    Willem Addink

  • 27 Maart 2014 - 09:04

    Marijke Wever:

    He Niek,

    Whooooh....wat een verhaal....wat een droom denk ik dan ook! Top!
    Succes en ga je volgen!

    Groet,
    Marijke

  • 27 Maart 2014 - 10:12

    Rob Klaassen:

    Hoi Niek,
    Lang niet meer gesproken, voor mij was je een heel authentieke collega die niet altijd de gemakkelijkste wegen zocht. Goed dat je dat bent blijven doen en trouw aan jezelf nieuwe wegen inslaat. Veel plezier, ontmoeting, wijsheid en verwondering! Ik volg je, groet Rob

  • 27 Maart 2014 - 10:13

    Claudia:

    Hallo Niek,
    Ik wens je heel veel geluk en plezier. Als we elkaar weer mochten tegen komen dan hoop ik dat het in het warme zuiden is, genietend op een terrasje met een lekker drankje.
    Benijd je dat je je droom achterna gaat, moet heerlijk zijn om deze te kunnen vervullen. Maak er wat van, maar dat zal geen probleeem zijn denk ik zo. Ga je blog zeker volgen.

  • 27 Maart 2014 - 14:05

    Lisette Hartwig:

    Ha Niek,

    Dan kom ik je dus niet meer af en toe tegen in Houten....
    Héél veel plezier bij het volgen van je droom en het ga je goed!

    Groet, Lisette

  • 28 Maart 2014 - 10:28

    Rob Vink:

    Ha Niek,

    Dat is een tijd geleden. Ik begrijp uit je verhaal dat je je hart gaat volgen. Veel succes daarmee en een goede reis!

  • 29 Maart 2014 - 09:37

    Nicole:

    Ha Niek, vorig jaar nog hadden we het erover, en nu ga je...Veel plezier, mooie ervaringen en wijsheid op jouw reis gewenst!

  • 30 Maart 2014 - 19:39

    Marion:

    Ha Niek
    Wat een fantastisch avontuur ga jij beginnen. Ik wens je veel geluk en kracht en weinig blaren. Dit wordt echt een levensreis. Maar vooral ook veel plezier en genieten. Ik ga je zeker volgen.

  • 30 Maart 2014 - 20:57

    Marijke Van Der Linden:

    Ha lief broertje,

    We hebben net al in real life afscheid genomen om elkaar weer terug te zien. Ik ben trots op je beslissing en hoop dat het veel genieten wordt.
    Ik ga je volgen en denk natuurlijk heel veel aan je.

    kusssss je grote :) zus.

  • 31 Maart 2014 - 10:08

    Frans Bekker:

    Hoi Niek,

    Heel veel succes met je wandeltocht naar het zuiden. Ik heb begrepen dat je morgen 1 april vertrekt vanuit Maastricht.
    Zelf ga ik 29 april ook naar Santiago lopen maar ik begin in St Jean de Port (Frans-Spaanse grens) en loop dus alleen het spaanse gedeelte. Ik wil ook doorlopen naar de kust naar Finester in totaal dus toch ook nog zo'n 880 kilometer.
    Ik heb er ook erg veel zin in, ik het er 6 weken voor uitgetrokken en wil ook nu weer genieten van het 'onthaasten' en 'ontmoeten'. Dit ga jij ook zeker doen. Het zal een verrijking zijn voor je verdere leven.
    En zoals de spanjaarden onder altijd tegen je zeggen wens ik je een 'Bon Camino' voor de hele reis.

    groeten
    Frans Bekker

  • 31 Maart 2014 - 11:08

    Rob Groot:

    Ha die Niek,
    Je vleugels uitslaan. Ja, dat klinkt top.
    Een gedurfd besluit. Ik hoop dat je je weg of zoektocht in alle veiligheid en wijsheid kunt en mag vinden.
    Ik ga je "volgen" en blijf en ben benieuwd naar je belevenissen.
    Veel geluk!
    Groeten,
    Rob Groot

  • 01 April 2014 - 07:30

    Anne Marielse:

    Ha lieve Niek,

    Een verlangen wat nu waarheid wordt.
    De levenskunst die gewoon de zon volgt en je hart verwarmt.
    Veel mensen om me heen willen het maar gaan het niet aan.
    In onze vriendschap altijd gewaardeerd om de randjes op te zoeken.
    Gewoon gaan en staan waar je wilt.
    Zing vecht huil bid werk niet meer en bewonder..
    veel liefs Anne xx

  • 01 April 2014 - 10:40

    Lidy Lindgreen:

    He lief broertje. Nogmaals fijn avontuur gewenst. Hopelijk kom je heel veel lieve mensen tegen op je pad en maak je veel onuitwisbare gebeurtenissen mee. Begin maar vast na te denken over je boek. Michiel, Jamilla, Harry en ik passen goed op je huisje. Liefs Lidy X

  • 02 April 2014 - 04:35

    Berna Van Der Linden:

    Ha lieve Niek, eindelijk was het punt aangebroken waarop de vleugels konden worden gestrekt. Alles is gezegd hier boven. Ik zit op je schouder en kijk met je mee, dankzij je blog. Los van de knellende banden, regelrecht de vrijheid in, hoe heerlijk is dat! Lieve broer, veel inspiratie, liefde en bezinning on the road!
    Huggie, Ber,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niek

Nieuwsgierige man op weg naar het zuiden :-)

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 1443
Totaal aantal bezoekers 61059

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 01 Juli 2018

Als je de weg kwijt bent, kom je nog eens ergens

21 Oktober 2015 - 16 December 2015

Verder zuidwaarts

03 Mei 2015 - 31 Augustus 2015

Weer zuidwaarts

16 September 2014 - 31 December 2014

Oostwaarts

01 April 2014 - 19 Augustus 2014

Het is iets verder dan een wandeling

Landen bezocht: